Saturday 6 December 2014

...PEMUTIHAN GIGI...
~Teeth Whitening atau pemutihan gigi merupakan suatu kaedah dalam rawatan pergigian kosmetik untuk mendapatkan gigi yang putih dan bersinar. Ramai orang menganggap bahawa rawatan scalling (cuci gigi) dapat memutihkan gigi mereka tetapi ia sebenarnya agak mustahil jika rawatan pemutihan gigi tidak dijalankan.
`Sama ada anda telah hilang keyakinan diri kerana gigi anda telah kekuningan atau anda hanya ingin mempuyai penampilan diri yang terbaik, pemutihan gigi adalah satu cara yang cepat dan berkesan untuk mencerahkan senyuman anda dan meningkatkan keyakinan diri anda melalui penampilan diri anda.
~Pemutihan gigi dapat menghapuskan perubahan warna dan kotoran pada gigi, dan pigmentasi semulajadi gigi. Melalui rawatan ini, anda boleh mengharapkan gigi anda menjadi nyata cerah selepas gigi pemutih.
~Terdapat dua kaedah dalam rawatan pemutihan gigi, iaitu di Klinik Gigi atau di rumah.
**Kaedah pemutihan gigi di Klinik Gigi
Di klinik gigi, kaedah dilakukan ialah dengan menggunakan gel bleaching dan cahaya laser. Ini adalah satu kaedah yang baik pemutihan gigi untuk gigi sensitif dan proses ini dipantau oleh doktor gigi. Melalui cara ini, gigi akan diasingkan dari bibir dan gusi dengan teliti kemudian gel bleaching dikenakan kepada mereka. Laser digunakan bersama-sama dengan gel untuk mempercepat dan menguatkan proses pemutihan gigi. Keputusan boleh dicapai dalam satu atau dua lawatan.

Anda juga boleh mendapatkan alat pemutihan gigi untuk rawatan di rumah (sendiri) di klinik-klinik gigi. Namun disarankan agar menjalankan rawatan ini di klinik gigi untuk kesan yang lebih tahan lama dan terjamin keberhasilannya.

No comments:

Post a Comment